donderdag 23 april 2015

Recensie over Gooische Vrouwen 2!

Hey allemaal!
Vandaag schrijf ik mijn eerste recensie over de film: Gooische Vrouwen 2! Ik ben laatst naar de film Gooische Vrouwen 2 geweest. Ik vond het een super leuke film en daarom ga ik er een recensie over schrijven.

Algemene informatie
De film heeft vier hoofdrollen:
  • Linda de Mol speelt Cheryl Morero
  • Susan Visser speelt Anouk Verschuur
  • Tjitske Reidinga speelt Claire van Kampen
  • Lies Visschedijk speelt Roelien Grootheeze

Het is geen verfilmd boek. De film heeft in april 2015 een Rembrandt award gewonnen voor de beste Nederlandse film. Ook heeft de film de prijzen: Gouden Film, Platina Film, Diamanten Film gewonnen.

Waar gaat het boek over?
Gooische Vrouwen 2 gaat over 4 Gooische vriendinnen: Roelien, Cheryl, Claire en Anouk. Claire is na een lange tijd in Burkina Faso. Ze is heel erg veranderd. Ze is vegetarisch en ze heeft een nieuwe vriend. Ze heeft bijna geen geld meer en gaat dus bij Cheryl wonen.
Cheryl heeft zelf ook veel problemen met haar man: Martin. Hij gaat voor de zoveelste keer vreemd. Martin probeert het goed te maken, maar het lukt niet.

Anouk houdt veel van eten en van mannen. ze wordt verliefd op een man met een vrouw en kinderen. Dankzij haar vriendinnen dumpt ze hem.

Roelien gaat trouwen met haar vriend Evert. Roelien is erg natuur- en diervriendelijk en zelfs voordat ze het ja-woord geeft, moet ze nog naar een hondje om hem water te geven. Er gebeurd iets vreselijks op haar bruiloft: Haar man Evert stikt in een stukje vlees en overlijdt. Evert had als wens dat zijn as op een bepaalde moeilijk bereikbare locatie in de bergen van Oostenrijk zou worden verstrooid. Samen gaan de vriendinnen daarheen om aan de wens te voldoen. Ze zijn namelijk ook allemaal wel toe aan vakantie.

Grappig, maar niet geweldig
Het eerste deel van Gooische Vrouwen vond ik erg leuk, daarom ging ik ook naar het tweede deel. Ik had er hoge verwachtingen bij, omdat het eerste deel super leuk was. Ik vond het tweede deel wel leuk, maar niet zo leuk als het eerste deel. Ik vond het jammer dat de man van Roelien doodging, want dat vind ik niet echt bij de film Gooische Vrouwen passen. Verder vond ik het wel heel leuk dat ze in de film op vakantie gingen en de film vond ik wel heel grappig. Ik kan de film heel vaak kijken zonder dat ik hem saai vind worden. Aan de begin van de film waren de vier vriendinnen al bejaarden. Dat stukje snapte ik niet echt, dus ze hadden dat misschien wat beter kunnen laten zien. Ik vond het wel origineel.Het tweede deel lijkt een beetje op het eerste deel van Gooische Vrouwen, maar doordat het toch net iets anders is lijkt het een beetje op een gevolg en dat vind ik heel leuk. Ik raad het zeker aan om de film te gaan kijken. Ik zou je ook aanraden om eerst het eerste deel te kijken, want die is ook super leuk.  Hopelijk vonden jullie het leuk om deze recensie te lezen.

XXX Inés

1 opmerking: