maandag 20 april 2015

Mijn hobby dansen!

Hoi allemaal!

Dit is mijn eerste echt post. Vandaag ga ik schrijven over mijn hobby dansen.

Ik ben begonnen met dansen toen ik 9 was. Ik heb twee jaar op jazzballet gezeten. Wat dat precies inhoud vertel ik jullie zo. Ik vond het toen al heel leuk, maar ik ben er mee gestopt omdat ik geen leuke groep meer had. Ik ben toen ik 13 werd weer begonnen met dansen met een goede vriendin van mij. De soort dans die wij doen is streetdance. De dansschool waar ik op zit heet Touchée en het ligt in Utrecht. Dit doe ik elke maandag van 17:30 tot 18:30 uur. Ik vind het heel leuk.

Ik ga jullie ook vertellen over wat dansen nou eigenlijk precies is en welke soort dansen er zijn. Bij dansen beweeg je je lichaam op de muziek. Dansen kun je met je partner doen, in een groep of individueel. De dans die ik doe, doe ik in een groep. Er zijn heel veel soorten dansen en ik ga jullie over de populairste vertellen. Dit zijn een paar soorten dansen:
  • -          Hip-hop
  • -          breakdance
  • -          Moderne dans
  • -          Jazzballet
  • -          Streetdance


Bij hip-hop dans je vooral stoer en strak. De dans is best intensief, maar ik vind het er zelf heel cool uitzien. Bij breakdance dans je ook stoer, maar het verschil tussen hip-hop en breakdance is dat je bij breakdance heel veel stunts doet en dan vooral op de grond. Streetdance lijkt ook heel erg op hip-hop, maar bij streetdance hoeft het niet persee heel stoer te zijn.

 


Jazzballet is een soort mix van streetdance en moderne dans. Jazzballet kan heel rustig gedanst worden, maar ook met veel energie. Moderne dans is een rustige dans met meestal veel emotie erin gelegd. Ik vind moderne dans er heel mooi uitzien.



Dit was mijn eerste post. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en dat jullie er een beetje van hebben geleerd. Tot de volgende keer!

XXX Inés

1 opmerking: